torsdag 1. november 2012

Photo Shop: redigering

I dag har vi lært hvordan vi skal redigere ett bildet overdrevet. Vi skal bruke 5 verktøy som vi har lært om på skolen i dag.


Dette er original bildet. 




Dodge tool: Dette verktøyet bruker vi når vi skal gjør noe på bildet lysere, for eksempel, tenner og øyner. 

Her ser vi godt at jeg har overdrevet veldig med Dodge tool, tennene er unaturlig hvite og det samme er øyene.                        


Burn tool: Dette er et verktøy vi bruker for å få noe på bildet mørkere. 

Her ser vi på leppene til Helena er blidt veldig mørke. 



Sponge tool: Dette verktøyet brukes til å gjøre noe mørkere elle lysere. 

På Helena her har jeg gitt henne en grå ettervekst å prøvd å få til øyenbrynene litt mørkere. 


Spot Healing Tool Brush: Med dette verktøyet kan man fjerne urenheter (kviser), føflekker, en fugl som er i veien. 

På Helena har jeg fjernet det som ser urent ut, og alle føflekker. 


Clone Stamp Tool: Denne brukes til å "kopiere" ting på bildet, for eksempel hvis jeg ønsker å lage tykker hår på Helena kan jeg lage det. Eller lage ett ekstra øye i pannen. 

Jeg har valgt å gjøre håret til Helena tykkere. 

Malene Beate

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar