torsdag 25. oktober 2012

Beste bildet

I innlegget nedenfor her, så har jeg tatt 10 bilder som en skole oppgave. Vi har enda en oppgave igjen og det er å finne det 11. bildet eller ta ett av de 10 bilene som vi likte best. 

Jeg har valgt dette bildet her: 


Grunnen til at jeg har valgt dette bildet her er fordi fokuset er på sleve vannet som renner ut fra kranen. Dette gjør at vannet ser ut som en istapp. Fargene som er i vasken synes jeg gjorde at bildet fikk litt liv i seg, det ble ikke så trist og grått. Jeg synes jeg fikk til å fokusere helt rett på dette bildet, så jeg er kjempe fornøyd med dette. 

Dette skrev jeg om bildet i innlegget under: 

Ideen bak bildet var å ta bilde av springen på en annerledes måte. Jeg sto på en stol over vasken og tok bildet ovenifra. 

Komposisjonen synes jeg ble veldig bra! Man kan se linjer i bildet som går ned, og det er sirkler på "bunnen" av bildet. Og det er selve vannet som er i fokus på bildet , noe som er veldig bra siden det er vann som var tanken bak bildet.

Lyset er bra på bildet til at jeg har brukt en så høy ISO som jeg har fordi det var veldig mørkt i rommet når jeg tok bildet. Jeg hadde høy ISO slik at det ble et lyst bildet og ikke ett svart bildet.

Innstillinger:
ISO: 1250
Blender: f/6,3
Lukker: 1/640 dels sekund
Kamera: Nikon D90 

- Malene Beate

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar